chapiter انرژی پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق

chapiter: انرژی پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق فرمانده انتظامی مواد انرژی زا مواد قاچاق شهرستان قائم شهر پلیس آگاهی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار، تکواندوکار ترکیه‌ای، با مهران عسگری، ملی‌پوش سابق ایران، خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه ای

عبارات مهم : ایران

کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار، تکواندوکار ترکیه ای، با مهران عسگری، ملی پوش سابق ایران، خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه های جهانی کره جنوبی او را به صورت ای آشنا در کشور عزیزمان ایران تبدیل کرد، به طوری که ایرانی های بسیاری قهرمانی اش را در صفحه شخصی اینستاگرامش تبریک گفتند.

هفته نامه چلچراغ ، کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار، تکواندوکار ترکیه ای، با مهران عسگری، ملی پوش سابق ایران، خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه های جهانی کره جنوبی او را به صورت ای آشنا در کشور عزیزمان ایران تبدیل کرد، به طوری که ایرانی های بسیاری قهرمانی اش را در صفحه شخصی اینستاگرامش تبریک گفتند.

نورتاتار که دیگر یک عروس ایرانی هست، به همراه همسرش خود را جهت مراسم مراسم خوش حالی ازدواجش آماده می کند. گپی زده ایم با او و مهران عسگری راجع به مسیر تازه زندگی شان، اهداف ورزشی ارزش و آن چه راجع به کشور عزیزمان ایران فکر می کنند.

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

به نظر می رسد این روزها بسیار سرتان شلوغ است به خاطر جشنی که پیش رو دارید. دو ورزشکار از دو کشور همسایه که حالا در کنار همسر بودن، یکی مربی است و دیگری قهرمان جهان. قصه این آشنایی از کجا شروع شد؟

کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار، تکواندوکار ترکیه‌ای، با مهران عسگری، ملی‌پوش سابق ایران، خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه

مهران عسگری: آشنایی با نور به المپیک دانشجویی 2015 بازمی گردد. در آن مسابقه ها هم من و هم نور مدال برنز گرفتیم، ولی بعد از آن حدود یک سال و نیم هیچ صحبتی با هم نداشتیم تا این که در المپیک برزیل دوباره باب این آشنایی باز شد و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و به ازدواج رسید.

نورتاتار: قشنگ ترین خاطره ای که از این آشنایی دارم، این است که مهران در نخستین برخورد به من گفت خواهر.

نورتاتار: از مردم کشور عزیزمان ایران ممنونم که حامی من بودند

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

خانم نور قبل از آشنایی با همسرتان شناختی راجع به کشور عزیزمان ایران داشتید؟

نورتاتار: قبل از این که به کشور عزیزمان ایران بیایم، اطلاعی از کشور عزیزمان ایران نداشتم و عادت هم ندارم که راجع به کشوری قضاوت کنم تا هنگامی که خودم شناختی از آن جا ندارم. هنگامی که به کشور عزیزمان ایران آمدم، متوجه شدم که مردم کشور عزیزمان ایران مردم بسیار خوبی هستند.

کمی پیش از مسابقه های جهانی بود که خبر ازدواج نور تاتار، تکواندوکار ترکیه‌ای، با مهران عسگری، ملی‌پوش سابق ایران، خبرساز شد و چندی بعد طلای نور تاتار در مسابقه

من باید از مردم کشور عزیزمان ایران تقدیر کنم، چون بسیار مردم خون گرمی هستند. از مهران و خانواده اش هم تقدیر می کنم که بسیار خون گرم با من واکنش‌ها کردند و من را از روز اول دوست داشتند. من بعد از قهرمانی در مسابقه های جهانی از طرف مردم کشور عزیزمان ایران تبریک های مختلفی را دریافت کردم، ایرانی ها هر لحظه حامی و مشوق من بودند. حتی در بازی های کشورهای اسلامی من را به اسم فامیلی همسرم تشویق می کردند و این عنوان باعث دل گرمی برایم بود و من از آن ها ممنونم.

کمی از مسابقه های جهانی کره جنوبی و طلایی که کسب کردید، بگویید. آیا فکر می کردید که قهرمان شوید؟

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

نورتاتار: راستش هر دو دوره مسابقه های جهانی برایم بسیار سنگین بود، چون وزنی که در آن مبارزه می کنم، 67 کیلواست که درواقع وزن المپیکی هست. به همین علت جهت رسیدن به سکوی قهرمانی باید با رقبای المپیکی مبارزه می کردم. در دوره پیش این مسابقه ها بسیار نزدیک مبارزه ام را به حریف واگذار کردم، ولی مطمئن بودم اگر تمریناتم ادامه دار باشد، قطعا می توانم طلای دنیا را بگیرم. خدا را شکر می کنم که توانستم مدال طلا بگیرم و باید بگویم بالاترین انگیزه ای که توانستم این مدال را بگیرم، حضور همسرم بوده است.

عسگری: ثانیه های آخر بازی فینال نور را ندیدم

آقای عسگری شما در وقت قهرمانی همسرتان در مسابقه های جهانی کنارشان بودید؟ از حال وهوای خودتان به عنوان همسر و مربی نور بگویید.

مهران عسگری: نه، متاسفانه به خاطر مشکلی که جهت ویزایم وجود داشت، کنارش نبودم، ولی نور بعد از هر بازی با من تماس می گرفت، چون می دانست که بازی هایش را به صورت زنده می بینم و حریفانش را مورد آنالیز قرار می دهم. من زمانی که نور بازی فینال را انجام می داد، هفت، هشت ثانیه آخر بازی را ندیدم، چون داشتم از در منزل پیش از آخر بازی جهت قهرمانی اش خوشحالی می کردم. نور بعد از قهرمانی به من زنگ زد و این عنوان که توانستیم در یک مدت کوتاه چنین نتیجه ای بگیریم، جهت من بسیار زیباست. البته نباید مغرور بود و من در تمام مصاحبه هایم گفته ام که این پیروزی برکت ازدواج ما بود و خدا این هدیه را به ما داد. من هر لحظه خدا را شکر می کنم. نور مدال نقره دنیا را داشت و تکرار مدال نقره دنیا دیگر قابل قبول نبود و باید طلا می گرفت.

خانم نور، تیم تکواندو ترکیه در این سال ها پیشرفت خوبی داشته، شما تیم ملی زنان ترکیه را چطور می بینید؟

نورتاتار: در سال های اخیر ورزشکارانی که در ترکیه به شکل حرفه ای تکواندو تمرین می کنند، تعدادشان زیاد شده است است و همین عنوان باعث شده است است که مسابقه ها جهت رسیدن به تیم ملی بسیار نزدیک باشد. از طرفی تیم ملی زنان ترکیه تمرینات مرتبی در اردوهای متفاوت دارد که باعث می شود بتوانیم نتیجه خوبی در این مسابقه ها بگیریم. رنکینگی شدن مسابقه های هم علت دیگری است که کمک می کند تکواندوکاران با توجه به امتیازاتشان در سطح های بالای مسابقه های حضور پیدا کنند و تمام این فاکتورها فکر می کنم علت مهم موفقیت تیم ملی تکواندو ترکیه است.

نورتاتار: علاقه خاصی به اکرم خدابنده و کیمیا علیزاده دارم

نظرتان راجع به تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران چیست؟

نورتاتار: در تیم کشور عزیزمان ایران هم علاقه خاصی به اکرم خدابنده و کیمیا علیزده دارم، چون آن ها را می شناسم و سبک بازی ارزش را می پسندم. با اکرم خدابنده دوست هستم و با هم در تماسیم. باید بگویم که به مربیان تیم کشور عزیزمان ایران هم علاقه مندم و برایشان احترام خاصی قائلم.

مهران عسگری: این مسلم است که تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران نسبت به گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته هست. به طور مثال زن اکرم خدابنده در المپیک دانشجویان در حالی طلا می گیرد که حتی قهرمان های مرد ما هم نمی توانستند این مدال را بگیرند.

من هم در دوره پیش این مسابقه ها برنز گرفتم. نتایجی که زنان در مسابقه ها می گیرند، نشان می دهد که سطح تکواندو زنان کشور عزیزمان ایران در حال پیشرفت هست. تیم ملی زنان تکواندو کشور عزیزمان ایران در مسابقه های گذشته برابر راحت ترین رقیبان خود با اختلاف امتیاز اوج نتیجه را واگذار می کردند، ولی حالا تا پای سکو می آیند، یا کسی مثل کیمیا علیزاده در 2015 برنز می گیرد و در 2017 به مدال نقره می رسد و این یعنی پیشرفت. ولی جهت ادامه مسیر باید تغییراتی صورت گیرد و بحث تقویت اعتمادبه نفس و آمادگی بدنی زیاد مورد توجه قرار گیرد. دوباره به علیزاده اشاره می کنم.

او در وزن خود پدیده هست، ولی کیمیا به شدت از لحاظ فیزیکی ضعیف هست. به طور مثال اگر در بازی فینال 20 درصد قدرت بدنی بالاتری داشت، می توانست حریف ساحل عاجی را شکست دهد و طلا بگیرد. ای کاش امثال کیمیا علیزاده را به گونه ای حفظ کنیم که به خاطر مریضی و مدال نقره به آن ها پدیده نگوییم، بلکه به خاطر اقتدار و مدال طلایشان آن ها را پدیده بنامیم.

امیدوارم کیمیا هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورد و او را در میدان مسابقه ها ببینیم. او سن زیادی ندارد و می تواند مدال آوری خود را ادامه دهد، هرچند ورزشکاران جهت ادامه مسیر قهرمانی ارزش نیازمند حمایت هستند.

هدف شما در ورزش حرفه ای چیست و آینده تکواندو خود را چگونه ترسیم کرده اید؟

نورتاتار: پیش از المپیک لندن در سال 2012 گفته بودم که اگر مدال بگیرم، تکواندو را کنار بگذارم، که در این مسابقه های نقره گرفتم. بعد از آن تصمیم گرفتم با مدال طلا از تکواندو خداحافظی کنم، ولی در المپیک ریو به مدال برنز رسیدم. حالا نشانه پیش روی من طلای المپیک 2020 هست، هرچند قبل از آن دو مسابقه قهرمانی اروپا و دنیا را پیش رو دارم و جهت کسب نتیجه مطلوب نیازمند برنامه ریزی دقیق هستم. در حال حاضر که ازدواج کرده ام و دوست دارم مادر شوم، به همین علت اگر طلای توکیو را به دست آورم، بعد از توکیو دیگر تکواندو را کنار می گذارم و به زندگی ام در کنار همسر و احتمالا فرزندم ادامه می دهم.

مهران عسگری: من تا حد زیادی به اهداف ورزشی خود رسیده ام، ولی بزرگ ترین آرزوی ورزشی ام که مدال المپیک هست، تا کنون محقق نشده هست. امیدوارم این آرزویم یک روز محقق شود. من می خواهم فعالیت ورزشی خود را به عنوان یک ورزشکار ادامه دهم و فارغ از هر نتیجه ای در المپیک 2020 کنار همسرم باشم. اگر شرایط فراهم باشد، می خواهم مبارزه کنم، ولی در غیر این صورت به عنوان مربی در کنارش خواهم بود.

آقای عسگری، به عنوان یک عضو سابق تیم ملی، در حال حاضر اوضاع تکواندو کشور عزیزمان ایران را چطور می بینید؟

مهران عسگری: متاسفانه اوضاع تکواندو کشور عزیزمان ایران بغرنج شده است و تکواندو در یک باتلاقی افتاده که باید یکی آن را نجات دهد. البته باید همه، یعنی مسئولان، کادر فنی، بازیکنان، پیش کسوتان و… دست به دست هم دهند و با همکاری یکسان تکواندو کشور عزیزمان ایران را نجات بدهند، وگرنه تکواندو کشور عزیزمان ایران از این جایی که هست، باز هم پایین تر می رود. اگر بخواهیم نتیجه های تکواندو کشور عزیزمان ایران را نسبت به گذشته مقایسه کنیم، باید گفت که خیلی سقوط کرده ایم. البته بالاخره ورزش یک سر برد و یک سر باخت دارد، ولی به هرحال باید یک فکری به حال تکواندو کشور عزیزمان ایران کرد.

کمی از ورزش دور شویم. فرهنگ ترکیه و کشور عزیزمان ایران را چطور می بینید و اصلا تا چه اندازه با زبان مادری یکدیگر آشنا هستید؟

مهران عسگری: من با این که از یک خانواده آذری زبان هستم، ولی حدود 12 سال است که زبان ترکی را بلدم و می توانم صحبت کنم. ترکیه هم مثل کشور عزیزمان ایران فرهنگی غنی و اصیل دارد، ولی من هیچ گاه فرهنگ با اصالت آریایی کشور عزیزمان ایران را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنم و نخواهم کرد، حتی اگر محل زندگی ام عوض کردن کند.

نورتاتار: در وهله اول خوشحالم که همسر ایرانی و مهربانی دارم و دوم این که کشور عزیزمان ایران یک کشور بافرهنگی است که مردمش من را دوست دارند. در حال حاضر کمی زبان فارسی را یاد گرفته ام، ولی برنامه دارم که بعد از مراسم خوش حالی ازدواجم نوشتن و خواندن زبان فارسی را به طور کامل یاد بگیرم.

شما به عنوان دو ورزشکار حرفه ای ازدواجی ورزشی داشتید، فکر می کنید این ازدواج تا چه اندازه می تواند به مسیر ورزشی شما کمک کند؟

نورتاتار: این که همسرم با من هم رشته هست، بسیار توصیه مثبتی هست، چون از جنس من است و از زبان من سر درمی آورد، یعنی شرایط من را درک می کند. این که همسرم به عنوان هم تیمی و مربی هم در کنارم هست، اتفاق بسیار خوشایندی هست. او در کشورهای متفاوت کار کرده و این عنوان برایم بسیار مهم است که یک ورزشکار حرفه ای به عنوان همسر و مربی در کنارم است.

عسگری: نور هم تیزهوش است و هم ژنتیکی قدرتمند است

آقای عسگری، شما به عنوان مربی هم در کنار نور هستید. او را به عنوان یک تکواندوکار چگونه توصیف می کنید؟

مهران عسگری: نور در وزن خود جزو نوابغ تکواندو زنان محسوب می شود، چون از 19 سالگی نخستین مدالش را گرفته و تاکنون طلای جهانی، طلای اروپا و طلای کشورهای اسلامی را کسب کرده است و این مدال ها جهت یک تکواندوکار بسیار باارزش هست، ولی خون سردی و باهوشی نور ازجمله خصوصیات اوست. شاید ندانید، ولی او متولد شهر «وان» ترکیه است و وان یک منطقه کوهستانی است که اقلیم آن جا باعث شده است نور از نظر ژنتیکی قدرتمند باشد. این عنوان باعث می شود او با تیزهوشی که دارد، مسابقه های سخت را هم پیروز شود. با توجه به این نور نفر اول رنکینگ وزن خود است و نامش در وزن خود یک برند محسوب می شود و با توجه به امتیازاتی که در مسابقه های جهانی کره جنوبی کسب کرده، خیال خود را جهت المپیک دوره بعد راحت کرده است.

کمی از خاطرات ورزشی که در حین تمرین داشتید یا در مسابقه های لحظه های تلخ و شیرینی که برایتان ثبت شده، تعریف کنید.

نورتاتار: خاطرات زیادی از دوران ورزشی ام، چه در وقت برد و چه در وقت باخت، دارم، ولی هیچ وقت خاطراتم را بزرگ نکرده ام که بخواهم به عنوان یک خاطره بزرگ ورزشی از آن یاد کنم. ورزش همه خاطره است و من هر لحظه تلاش کرده ام که از خاطراتم تجربه بگیرم و از آن ها استفاده کنم.

مهران عسگری: نمی دانم خاطره شیرین تعریف کنم یا تلخ، ولی سه روز قبل از مراسم نامزدی ما، در حال تمرین جهت مسابقه بودیم که در حین تمرین برحسب اتفاق انگشت پای من به نور گیر کرد و شکست. به همین علت نتوانستم در مسابقه شرکت کنم. حالا نور هر وقت می خواهد خاطره ای را تعریف کند، از این خاطره به عنوان خاطره مشترکمان یاد می کند. (لحن شوخی)

واژه های کلیدی: ایران | ترکیه | ایرانی | ایرانی | مسابقه | تکواندو | تکواندو | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

گفت و گو با «مهران و نور»، زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه‌ای

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه